petra@networkofpurpose.nl | 06 1500 29 07

Blog
Blog

Betekent jouw broodje lucht het einde van jouw bedrijf?

Jij hebt een verlangen voor ogen met je bedrijf. Een doel, een intentie of een visie noem je het misschien.
Daarnaast doe je wellicht van alles om bij dat verlangen, doel, intentie, visie etc. te komen.
Je worstelt, ploetert en hosselt je weg ernaar toe. En ondertussen heb je heel veel vragen.
Het gat tussen visie en ploeteren is megagroot. Er zijn teveel vragen.
Je weet vaak niet wat je volgende stap zal zijn. Je weet niet wat de prioriteiten zijn van jouw acties. En je hebt geen idee wat je allemaal kunt doen met de kennis die je al hebt.
In feite is jouw bedrijf een broodje lucht. Een sandwich waarbij de bovenkant jouw verlangen is en de onderkant jouw geploeter. En daar tussenin zit lucht. Er zit niks lekkers om op te kauwen. Er zit geen smaak aan.
broodje lucht
Je vult die lucht wel eens op met het kopen van allerlei ‘’goedkope’’ programmaatjes en materialen die je merendeels online worden aangeboden.
Zogenaamd ga je dan echt je bedrijf aanpakken, enorm groeien enzo…
Maar wat je in feite krijgt te leren is nog meer geploeter en geworstel aan de onderkant van het broodje. Je leert wel wat je moet doen, maar hoe je verder moet dat leer je niet…alleen als je nog meer van ze koopt.
De lucht blijft bestaan en jij komt niet verder met je bedrijf. Je blijft in dat geworstel…en dat is vaak waar ze je willen hebben. Zo blijf je onzin op onzin aanschaffen voor kleine prijzen en je komt geen stap verder.
Bovenin je business broodje zit je visie zoals ik meldde, dat is je WAAROM. Vaak weet je die wel. Onderin je broodje zit je WAT. Daar ben je vaak ook wel achter.
Wat heeft jouw bedrijf nodig op de plaats van lucht? Dat is strategie.
En strategie gaat over HOE kom ik van WAT naar mijn WAAROM, VERLANGEN, VISIE, DOELEN etc.
En strategie gaat over het maken van slimme keuzes, vaak ook moedige keuzes. Zoals bijvoorbeeld kiezen voor 1 soort specifieke klant die je bedient met jouw unieke niche.
Of dat je kiest om maar 1 of 2 producten/diensten te verkopen aan jouw ideale klant. Met de juiste pricing uiteraard en een goed verdienmodel.
Op die manier wordt jij bekend om wie jij bekend wil worden. Jouw boodschap wordt helder en ga je gevraagd worden om wat jij weet.
Strategie is niet zomaar iets. Daar moet je verstand van hebben.
Voor mij is het een van de tofste dingen die ik aan klanten leer, omdat ik weet dat het daar om gaat. Na 20 jaar corporate wereld en vet veel marketingkennis is strategie smullen.
Op 2 juni a.s. organiseren Jeanet Bathoorn en ik Het Grote Verdienmodellen Event.
Tijdens dit event ga je niet weg met een broodje lucht, maar leer je hoe je de smakelijke vulling erin brengt.
Het zal een vulling zijn die bij jou past. Het gaat om jouw smaak. Er bestaat niet zoiets als een ultiem verdienmodel of een ultieme formule.
Geloof al die praatjes niet. Het gaat om jouw formule vanaf de plek waar jij nu staat met jouw bedrijf en om daarmee naar jouw waarom, doel, visie etc. te komen.
Bouw jouw bedrijf vanuit jouw (voor)waarden en missie waarmee jij het verschil wil maken en van betekenis bent.
Tot 15 mei is de investering Euro 147 daarna gaat het omhoog.
Je bent van harte uitgenodigd op dit fantastische event als jij:
• Serieus met je strategie aan de slag wilt voor je bedrijf
• Jouw verdienmodel opnieuw wil bekijken en kansen pakt
• Openstaat voor businesswise inzichten om meer vanuit vrijheid en vanuit jouw voorwaarden te ondernemen
• Slimme keuzes wilt maken over de volgende stap naar groei
• Snapt dat investeren in bedrijf ook een strategie is
• Weet dat je op een event de meest interessante en ambitieuze ondernemers vindt waar je mee kunt netwerken
• Concrete resultaten wilt boeken vanuit jouw visie
Graag tot 2 juni a.s.!! Je kunt je hier opgeven.
Hou van jezelf!
XXX Petra
P.S.: Wil je iemand meenemen of hiervoor uitnodigen? Stuur ze deze pagina door.

Delen:

Gratis hoofdstuk
50 verdienmodellen

Na het invullen krijg je gratis het hoofdstuk over slimme verdienmodellen die succesvolle ondernemers dagelijks toepassen in hun bedrijf.

Heel veel succes!

Petra Iuliano

Aan SPAM doe ik niet. Jouw gegevens zijn veilig.